Sunday, May 6, 2012

Peringatan untuk Aku, Kamu dan Kamu.

Semua orang ada masalah. Bak kata owang-owang putih, everyone has their own problem. Tapi,dalam hadapi masalah nie sume. Korang sepatutnya selitkan sekali rasa grateful. Setiap benda yang berlaku mesti ada hikmahnya.setiap benda yang best berlaku dalam hidup, nak taknak mesti akan terselit benda yang tak best jugak.itulah dinamakan kehidupan.

How to be grateful?

Setiap apa yang buruk jadi kat kau , jangan salahkan takdir. Jangan putus asa and mintak pertolongan dari Allah . Untuk diri aku sendiri supaya setiap kali masalah walaupun kecik gila , jangan give up , dont stop hoping, dont stop believing, don't stop praying. mintak Allah ampunkan dosa kau , Mintak Allah tingkatkan iman kau supaya kau tak buat kerja lagi bahalol dan mintak Allah kuatkan hati kau, diri kau.

Aku taknak putus asa walaupun ada satu tahap , aku akan hanya mampu duduk bersimpuh ayu dan mintak Allah tabahkan hati aku yang lembik macam jeli ni. Sebab aku taknak aku miss benda best yang akan jadi dekat aku lepas aku dah tempuh ujian yang Allah bagi. Dan aku takde reason untuk give up sebab aku boleh ubah benda itu dan aku masih ada keluarga dan kawan kawan yang sayang aku.

 Dan sekalipun aku ingat benda lepas dan tangisi tentang perkara tu , aku tak mahu kata , "kalaulah" , aku tak mahu mintak tuhan untuk berikan benda itu balik. Kadang-kadang aku Cuma mengharap dapat yang terbaik.

Jangan putus asa sayang sayang ku. Walaupun aku pun sama macam orang lain.Ye aku nie kuat nangis. Dan aku akan menangis , sepuas puasnya  dan cuba berfikiran waras dan enjoy balik hidup aku.sebab sayang kalau hidup aku just bazir untuk keluarkan air mata, air mata itu mahal. Tapi aku percaya,gelak tawa itu lagi bagi impak yang besar. Tak ke indah nya hidup bila sebab gelak tawa korang, orang lain rasa terhibur sekali? And and and and mana lagi best? :’)

Alhamdulillah. Alhamdulillah dengan kehidupan sekarang. Alhamdulillah selesai dah di spot check dengan lecturer minggu lepas. Orang kata kalau pakai kaler oren ada "ong". Betul lah kot sebab haritu lecturer siap puji aku. Die cakap aku sweet.wakaka..itu dusta. Sila jangan percaya.. Sekian. Doakan saya.

6 comments:

Mr.Superman said...

owh..thanks. :) lpsni x nk da bt benda bahalol. ;)


ehem,pki kaler apa pun cun ler..:D

Ardini Izzati said...

Life is a test :)

myhatiku said...

jgn putus asa dan berhenti berdoa pd-Nya. Bersangka baiklah kann :)

btw, tak pernah ade baju color oren, nak kene beli neyh, mne tau ade 'ong' haha :D

tiefazatie said...

btol2..bersyukur la dgn apa yg ada..
dan jangan sekali2 menysal dgn apa yg dah lepas..

Admin said...

U're right dear,
ada masa kita perlu menangis,
tapi jangan bazirkan seumur hidup
dengan tangisan, kita perlukan masa
untuk bergerak ke hadapan (:

Azhafizah MN said...

satu ujian dari Allah S.W.T supaya kita lebih berfikir,lebih sabar,lebih kuat untuk hadapi dugaan yang lebih besar akan datang..teruskan berdoa dan lupa berusaha juga..All the best izzati.^__^